torsdag, augusti 27, 2009

Sociala småtjejer!

Oj vilka framsteg mina tjejer gör dagligen.. Man märker tydligt hur de lär sig mer och mer!

Tråkigt nog har de fått dåliga magar, de är på bättringsvägen nu, men de får bara kokt fisk och morotspure. VILKEN APTIT! Så fort jag går ut i köket så springer de efter pipandes och Leia stryker sig mot benen. Jag bara smälter. Och när det är läggdags och de hoppar upp i sängen och ska sova, ja då smälter jag också. Jag bara smälter och smälter.. :)

Nu är de färdigvaccinerade och egentligen flyttklara men matte har i sitt hjärta insett att hon inte kan lämna ifrån sig dem. De två har flyttat in för gott, både i hjärtat och hemmet. Det råder delade meningar här hemma om detta beslut men jag kommer inte kunna leva med mig själv om jag säljer dem. Ångerkänslan finns redan nu och då har de inte ens varit ute på annons.. Beslutet är fattat och jag känner mig såå lugn med den vetskapen!

1 kommentar:

Maggan47 sa...

Sigrid/Skrållan från Sturkökolonin som stödkatt, 6 månader gammal var hon i höstas, och nu 1 år senare, är hon inte stödhemskatt längre, utan sedan länge fullvärdig medlem av familjen Flisan, Beata och nu Sigrid med matte, så det är tur jag inte är jourhem längre, alldeles för många katter skulle vra kvar, lycka till lilla familjen
Maggan47