fredag, oktober 30, 2009

Så mjuk och go

Min lilla prinsessa, hon är så mjuk och mysig.. Idag har jag gosat två gånger med henne, pussade henne på huvudet också. Så söt och så fin.. Martin tycker att hennes päls är konstig, lite sträv kanske men ändå len... Men vad ska man förvänta sig, hon har ju ingen som klappat henne eller kammat pälsen. Men mjuk och gosig, åh det är hon! Tänk om det bara kunde hålla i sig! Det är framförallt i sovrummet jag kan gosa med henne för det är där hon känner sig mest trygg. Och för att kunna gosa med henne måste man vara snabb, annars sticker hon iväg.. Men så fort man kommit åt att klappa på huvudet, ja då verkar hon tänka "åh men så skönt, det här gillar jag... inte ska jag gå nu..." Det är så roligt att se hur hon njuter. Min lilla älskade skyggis som nu litar på mig mer och mer... Nu ligger hon på tv-apparaten och blinkar med ögonen, svansen hänger ner på skärmen och vi tittar på Ace Ventura. Men svansen får hänga där, hon är så fin där hon ligger. Som en liten porslinskisse.

1 kommentar:

catfoot sa...

Helt underbart att läsa om Söderhamns Sessan..Som gör så stora framsteg i att lita på sina tvåbenta vänner...Ni är helt underbara, kramar till er, å nospussar till sessan å alla katterna..