lördag, juni 06, 2009

Sessan - helt förändrad

Igår märkte jag att Sessan kvittrar så fort katterna kommer i närheten och idag har det fortsatt i ännu större skala - hon kvittrar/spinner/svarar mig när jag pratar med henne! Först fräser hon till en gång men innan fräsningen är över så har hon hunnit börja spinna.. Väldigt märkligt! När katterna är med så spinner hon hela tiden och försöker prata med dem med sitt kvittrande läte. Bara DET är jättestora framsteg! Men det slutar inte där.

Inatt hade vi godisstund, Sessan satt dock i bolådan och jag på golvet bredvid. Plötsligt gav hon sig ut, vilket aldrig hänt tidigare när jag suttit bredvid. Det bjöds på godisar och efter ett litet tag skivade jag ner lite skinka på ett fat och satte mig på golvet igen, med fatet precis framför mig. Döm om min förvåning när lilla prinsessan kommer FRAM till mig och äter!! Ni kan ju förstå att jag tappade hakan... Som jag väntat på att hon ska våga sig fram mer.

Detta provade jag även idag och hon gjorde samma sak!

Hon har också börjat leka med leksakerna! Slängde iväg några tygråttor och bollar och lät de andra katterna vara med. Vilken busmisse Sessan är, jag hade så roligt åt att titta på när hon lekte tillsammans med de "tama" trollen.

Jag är såååååååååååå glad idag! Och bebbarna börjar få knas på det där med tassarna nu och börjar tulta omkring alltmer i bolådan. Tror de tar sig ut ur bolådan inom några dagar, max en vecka.

3 kommentarer:

Catfoot sa...

Vet du..Jag är såååå avundsjuk på dig just nu, en vacker kattmamma med helt bedårande söta kattbebbar..Vill så gärna nosa lite, eller jääättttemycket, å det får du göra varje dag.....Hmmmmm, ibland är det trist att bo i Norrland långt ifrån....

Lina sa...

Jag får inte alls nosa varje dag... :( Men titta, det får jag göra!

Linda sa...

Vad roligt att hon börjar slappna av! Inga videos på framstegen? =)