fredag, maj 22, 2009

Bebisarna

Det har varit en jobbig natt och en jobbig dag. Har tänkt så mycket på om jag kunnat göra mer.. Men nu MÅSTE jag sluta reflektera över detta för det tär alldeles för mycket på mig. Det är märkligt att man kan reagera så starkt över en kattbebis som förmodligen redan var död vid födseln. Ett liv jag aldrig hann lära känna.. Ändå mår jag så dåligt. Jag önskar så att jag hade fått liv i den!

NU TILL POSITIVARE NYHETER!

De två sötnosarna som faktiskt finns här är alldeles underbara! De skriker så ynkligt och hjärtat smälter av att se dem krypa runt i bolådan. De kryper runt, över och under Sessan. Nu ikväll blev de så trötta av att krypa omkring att de somnade tillsammans och de låg så tätt intill varandra, ja, de låg sked! Sessan skyddar dem med sitt liv och när vi försökte komma lite närmre bolådan då Sessan satt på golvet så kastade hon sig över dem och la svansen över för att gömma dem..

Vet ännu inte om de är honor eller hanar, ska försöka kika vid invägningen imorgon. (om jag får väga dem för Sessan vill säga.....) Vägde dem tidigare idag, bebis 1 vägde jag aldrig när den föddes men imorse låg vikten på 108 g. Bebis 2 vägde 108 g vid födseln och imorse 114 g. Bebis 2 är redan en liten tjockis jämfört med bebis 1...

Jag är så trött, så trött och nu ska jag sova... Och vakna tänker jag inte göra förrän klockan är minst 10:00...

Bebis 1, svart med vita fläckar

Bebis 2, vit med svarta fläckar

Här ligger vi och sover sött!

2 kommentarer:

Malin sa...

Grattis till småkissarna :) och vilken duktig mamma

Skickar en mjuk kram till dig Lina och jag förstår att det gör ont när en bebbe går bort. Du gjorde allt som du kunde göra, glöm aldrig det!

Kramar

Maggan47 sa...

aäger också grattis till de två småkissarna, och duktig mamma, tyvärr händer det att bebis inte är ämnad för denna världen, och ingenting du kunde ändrat på, fröstår att du ändå är ledsen, men njut av de två som var ämnade, och lilla kissen som vandrat över regnbågsbron har så många mammor redan, och lekkamrater, och till slut träffas ju alla ändå
kram Maggan47