lördag, maj 02, 2009

Hemlösingen inte hemlös längre


Här har ni henne, en hemlös dräktig misse som äntligen ska få den tid och uppmärksamhet hon förtjänar!

Vid lunchtid igår tog jag tåget mot Stockholm för att möta upp denna skönhet. Väl framme i huvudstaden fanns det dock några kritiska minuter då vi blev oroliga för att missen inte skulle komma med tåget från Hälsingland men tack och lov löste sig allt i sista sekund! Puuh!

Vid halv sex på eftermiddagen stod jag på perrongen och väntade spänt på att få missen i min ägo. Träffade tjejen som transporterade henne och hon sa att missen varit så lugn och tyst under hela resan. Det kändes mycket skönt att höra! Och turligt nog höll hon sig lika lugn och tyst under resan från Stockholm till Linköping.

Här hemma bor hon nu i köket där jag ställt in en bolåda, kattlåda, kattbädd, skålar, filtar och några "gömmor". Under natten har hon dock inte ätit någonting och heller inte varit på lådan. Man är ju en hönsmamma när det handlar om djur och jag blir så orolig eftersom hon snart ska få ungar! Försökte med torrisar och tonfisk men det duger kanske inte för henne. Ska testa att ge henne något annat.

Den här missedamen är en riktig skönhet och ser knappt ut att vara över året. Hon är i fint skick vad jag kan se, förutom alla tovor hon har. Men pälsen får nog redas ut hos veterinären och när ungarna väl kommit. Tror inte det är lång tid kvar av hennes dräktighet då magen har sjunkit mot marken och nästan släpar!

1 kommentar:

Malin sa...

Så spännande att följa den här bloggen, så himla fin den är :) Underbart att du kan hjälpa den här dräktiga hemlösingen och låter henne få föda sina ungar inomhus.
Tack snälla Lina!

Kramar
Malin