tisdag, maj 05, 2009

Jobb för matte

Ja, idag har jag inte kunnat kolla till skönheten mellan 7:30 och 17:30 utan det fick min sambo göra. Inga missebebisar nej... Å ena sidan önskar jag att det dröjer då det skulle underlätta om Sessan var lite mer hanterbar. Å andra sidan är man ju så orolig och vill att bebisarna ska komma på momangen! Vet inte om jag ser fosterrörelser eller ej, ibland tror jag att jag inbillar mig men ibland är jag helt säker att jag ser dem..

Idag var jag tvungen att skrubba lite vid Sessans favoritplats, d.v.s. vid stolen och matskålarna. Hon valde då att hoppa upp vid fönstret men ack så osmidig hon var. Magen tog i och jag blev så nervös för att kissarna där inne skulle ta skada. :( Men jag tror inte det var så farligt trots allt.

Vid fönstret satte sig även Alli och jag testade med en godisstund. Det gick inte lika bra idag, sträckte fram "godisskålen" denna gång istället för händerna men burken fick sig en rejäl känga och det låg godisar över hela golvet. Jaja, det kan inte alltid gå smidigt! Hon kände sig säkert trängd med tanke på att hon inte var på sitt "vanliga" ställe.

Med tanke på att Sessan är långhårig och tovig så fick jag imorse skrubba bort lite avföring från golvet då det förmodligen fastnat i pälsen. Vad jag önskar att man kunde reda ut tovorna!

2 kommentarer:

catfoot sa...

Oj, lilla Sessan har haft en grinig dag..Kanske hon känner av de små oxå, med lite förvärkar..Ja vem vet vad dessa skyggisar tänker..
Men vacker är hon, skönheten från Hälsingland..

Malin sa...

Stackars liten med alla tovorna, det måste göra gräsligt ont! :(
Hoppas att hon har en bättre dag idag än igår, för det går ju bra det här :)

Här får allt stryk som kommer för nära, man får hålla undan händerna :)

Kram kram