fredag, maj 29, 2009

Godisstunder

Jag och katterna har återupptagit godisstunderna med Sessan, som råkade komma av sig när ungarna föddes. Under två kvällar i rad har det nu bjudits på smaskigheter och Sessan blir som en annan katt när mina missar är med, även om hennes bebisar ligger en halvmeter ifrån. Idag provade jag att sträcka fram min hand med några godisar väldigt nära henne och hon blev faktiskt inte arg! Hon vågade sig dock inte fram helt till handen utan tog tassen till hjälp. Slog till en gång (men inte med klorna helt utfällda!) och vips så hade hon massor med godis att äta upp..

Den enda närkontakten jag får med henne är dessa tass-slag.
Vem vet, hon kanske är så artig att det är hennes sätt att hälsa?
Ta i hand/tass?

2 kommentarer:

Emma sa...

Åh, va spännande att läsa om kattungarna. De är så gulliga.

catfoot sa...

Vilka godisar..mmmm, man blir alldeles kollrig, å vill köra ner nosen å bara finnas mitt i denna pälshög...