onsdag, maj 06, 2009

Dagarna går..

..men inga småttingar syns till. Nu vet jag dock att det finns bebisar där inne för när jag kom hem efter jobbet så låg hon utsträckt och trots pälsen så syntes det mycket tydligt hur en bebis rörde sig! Bara till att vänta... Och vänta...

Lite off topic, var hos veterinären med en av mina missar Smilla i eftermiddag för vaccinationsspruta. Sist jag var där (en månad sen) blev jag så besviken på hur de hanterade mina missar och ville inte gå tillbaka dit. Men eftersom jag betalat ett paketpris för grundvaccination så blev det så att jag gick tillbaka dit igen. Idag blev jag återigen besviken fast det var inte samma person(er) som sist. Djurskötaren betedde sig nästan som att hon var rädd för att sticka med sprutan och detta stressade naturligtvis lilla missen. Smilla är en otroligt snäll katt som vanligtvis sitter still och är definitivt inte besvärlig. Men idag var det krångligt... Och det kommer bli så mycket svårare i framtiden i.o.m. hennes upplevelse idag.

Jag frågade även om Sessan och hennes dräktighet, lite om fosterrörelser o.s.v. men hon visste faktiskt mindre än mig om katter och dräktighet...

Ja, jag var besviken när jag gick därifrån. Har alltid varit så nöjd med dem men tydligen är inte alla anställda lika måna om djuren. Tror jag ska söka mig till en annan klinik.

2 kommentarer:

Malin sa...

Så trist att du blev besviken igen, hum :( hoppas att du hittar en bättre veterinär.
Lilla Sessan och magen, undrar just hur många bebisar det är därinne?
Så spännande!
Kram kram

catfoot sa...

Vilken vette, har den fått sin utbildning via Hobbex eller nått...Hoppas du hitta nån som kan sin roll bättre.
Väntar med spänning på kisseungar..