tisdag, maj 12, 2009

Hemlösa i Tornby

Har fått nys om att det finns ett tiotal hemlösa katter vid småbåtshamnen i Tornby. Dessa katter matas tydligen av en man som bor i närheten.

Jag var där igår och såg 5 katter. De var inte helt skygga men heller inte tama utan sprang iväg så fort jag närmade mig.. En utav dessa såg ut att vara onaturligt liten, tror inte den var kattunge - snarare en ungkatt som inte fått möjlighet att växa ordentligt.

På torsdag har vi en Östgötaträff igen och då kommer detta tas upp. Helt klart måste något göras då denna situation inte är hållbar - det kommer ju bara fler och fler katter. Infångning, veterinär och utplacering till stödhem är det jag hoppas på att vi kan ordna! Men det krävs noga planering...

Det är bara så förbaskat synd om djuren. Jag skäms över att vara människa!

2 kommentarer:

catfoot sa...

Ja nog är det skrämmande vad vi gör med våra djur..Hoppas ni hittar nån lösning på denna koloni...

Å Sessan, nu är det väl dax snart..Vi väntar här på små ullungar...

Sabine sa...

Säger detsamma, man skäms för att vara människa.. Väldigt bra blogg du har, hoppas det kommer lite ungar snart, ser fram emot det!
Vill passa på att berätta att jag länkat din blogg från min, jag tycker den är läsvärd och tar upp ett ämne som ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Allt som kan få fler att få upp ögonen för detta problem är bra!
Keep it up!