söndag, maj 03, 2009

Sessans första "riktiga" framsteg

Sent ikväll har Sessan gett sig på både kycklingbitar och mjukmat för digivande/kattungar. Torrfodret har hon ev. provsmakat också, tänkte inte på hur mycket jag la i skålen från början.. Pälsen på halsen var blöt så jag förmodar att hon lapat i sig vatten. :) Lådan har hon också varit på, nr 1 och nr 2.

Tänk så glad man kan bli över sådana här självklarheter...

Tror hon blivit modigare nu efter ett dygn i köket, det var nämligen lite morranden när jag satte mig framför henne för vår lilla "pratstund". Det går inte att närma sig med händer, såvida man vill behålla sina fingrar ett tag till. Däremot accepterar hon en lekpinne som hon brukar tugga på. Kan även röra lite vid henne med denna, men inte mycket. Smetade på lite smör på toppen av plastpinnen tidigare idag och hon smaskade som aldrig förr.. Det var hemskt kul att se!

Katterna får ibland komma in kortare stunder och titta på henne men jag vågar inte släppa fram dem hela vägen då jag är rädd för att det blir bråk.

Nu kan jag sova lugnt i natt med vetskapen om att hon vet var lådan finns och att hon faktiskt äter... Och vet ni vad? Nu hör jag henne jama för första gången!!!!!

Inga kommentarer: