onsdag, maj 27, 2009

Dagarna går..

Hanen...

Honan.. Och det börjar bli dags att bestämma namn...

Nu ikväll är bebbarna 6 dagar gamla! Snart en hel vecka. Tyckte mig se lite ryckningar i honans ena öga tidigare idag, kan det vara på väg att öppnas tro? De är iallafall helt ljuvliga och jag önskar så oerhört mycket att jag kunde få gosa med dom minst en gång om dagen! Men Sessan sätter fortfarande stopp, hon är fruuuuktansvärt beskyddande.. Tänk när de kryper runt mer, då kanske man kan fånga upp dom när inte Sessan är i närheten. :)

Idag, äntligen, försäkrade jag Sessan. Och tidigare ikväll ringde Livlinan och då förklarade jag att jag gärna tar över allt ansvar för Sessan och bebisarna, det känns så rörigt att vara fler som ska hitta hem till bebisarna. Men jag var välkommen att höra av mig om det behövs bidrag till veterinärkostnader framöver och det kan komma att behövas då jag snart är arbetslös igen. Tack Frida på Livlinan för förtroendet!

(Detta hör inte hit egentligen men imorgon säger jag upp mig från det jobb jag nyligen börjat på. Fick idag veta att minst två till har sagt upp sig, alla från min utbildningsgrupp, och jag vet med säkerhet ytterligare två personer som vantrivs där. Ganska uppenbart att det inte beror på MIG, snarare företaget.)

Alltså har jag i nuläget massor med tid över för missarna.... :)

Ikväll har jag också funderat över "priset" på missebebisarna. Vill inte tänka på att de ska lämna mig, usch, då blir jag ledsen... Men jag måste samtidigt börja höra mig för. Bebisarna kommer vid försäljning vara minst 12 veckor gamla, avmaskade några gånger, vaccinerade med båda sprutorna, chip-märkta samt veterinärundersökta. Självklart får de med sig ett litet "flytt-kit". Antar att detta bör bakas in i priset? Funderar också på om man ska återbetala en viss summa om intyg på kastration samt kattförsäkring uppvisas inom en viss tid.

Jag kommer ha stenkoll på kattungarna när de väl är ute i sina nya hem. *tår i ögat* Hoppas dessutom att de kan få komma till samma hem, om det funkar med en hona och en hane från samma kull d.v.s.

Frågade om min mor ville ha missebebisarna som mors-dag gåva.. Men det ville hon inte. ;-)

1 kommentar:

Malin sa...

Jag vill ha en av missebebisarna i Morsdagspresent :)

Så ljuvliga de är pluttisarna :)

Kram
Malin