söndag, maj 03, 2009

Framsteg hela tiden


Idag har jag testat att låta min Alcudia, "Alli" (norsk skogkatt) vara med i köket ett litet tag. Döm om min förvåning när jag ser Sessan krypa fram för att hälsa på den nya krabaten! De pussades och jag stod några meter ifrån med hakan i golvet. Inget fräs alls!
Sedan plockade jag fram lite skinka och som vanligt lekpinnen. Alli smaskade på precis intill Sessan som satt och tittade storögt på. Och än en gång tappade jag hakan när hon plötsligt började äta mat trots att jag satt en halvmeter ifrån! Dessutom kunde jag sträcka fram lite skinka och lägga på hennes fat utan att hon blev arg och fräste. Vad har hänt tänkte jag.
Använde pinnen till att leka lite med Alli så Sessan skulle förstå att den inte var farlig och tamejtusan, det verkar fungera. Så numera får Alli följa med in och "hjälpa" till!

1 kommentar:

catfoot sa...

Hihi..Hälsingetösen var kompis-sjuk..Härligt att hon får nån fyrbent att prata med ibland..